Lugu 4. Kättesaadavus
Andrei: - Käisin eile teleri eest
maksmas. Nägin seekord ikka maru palju vaeva! Mulle on lihtsam maksta rohkem
kui selle sekeldamisega tegeleda.
Toomas: - Sul on CTV või
Startnam? (siin ja edaspidi firmade nimed ja hinnad ei ole reaalsed. Autori
märkus).
A: - CTV.
T: - Mul ka. Nad teevad
soodustust pensionäridele.
A: - Selles asi ongi! Ainult, et
selleks oli neile vaja ühistust tuua tõend selle kohta, et peale minu ja mu
naise keegi korteris ei ela.
T: - Ja mida? Kas siis tõend on
probleem?
A: - Selgus, et on probleem. Kaks
nädalat ootasin.
T: - Ja miks nii kaua siis? See
ei ole ju bilanss.
A: - Kust ma tean? Algul ei
saanud ma telefoni teel esimeest kätte. Telefon on tal ainult kodus. Tuli
oodata vastuvõtupäeva. Ja siis selgus, et arvuti on tal kodus. Nii et peaaegu
kaks nädalat ootasin tõendit.
T: - Ja teil juhatus ikka veel
võtab elanikke vastu?
A: - Jah. Aga kas teil ei võta?
T: - Oleme sellest juba ammu
loobunud. Ja mis mõte sellel on?
A: - Mis tähendab -mis mõte? Kui
sa vaatad silmast silma, siis võib alati tõde saavutada.
T: - Ja, jah. Tead, mulle üks
tuttav rääkis, et nende on majas tõde saavutada ei ole võimalik. Tuled
vastuvõtule ja siis istub seal kogu juhatus täies koosseisus. Lisaks on neil
üks juhatuse liikmetest jurist.
A: - See on hea, kui juhatuses on
jurist.
T: - Noh hea on see ainult siis,
kui see on elanikele abiks. Aga kui juhatuses on varganäod ja pääsu nendest
pole, siis midagi head selles ei ole.
A: - Jah, juhatusega tihtilugu
juhtub probleeme.
T: - Noh, neid on kolm, ja sina
oled üksi. Ja mida ka ei küsiks, mille üle ka ei kaebaks, kõige jaoks on neil
olemas oskav vastus. Kui kargavad sulle kaela kolmekesi ja sul polegi midagi
öelda. Taotlusi ei võeta vastu. Jurist ikkagi kuidagi ära puikleb. Ja mida head
on selles, et sa neile silmast silma vaatad.
A: - Jah, selliste juurde ei
läheks ma ise ka vastuvõtule.
T: - Kui juhatus ei peida end
elanike eest, siis pole ka mingit vastuvõttu tarvis. Mina, näiteks, sain oma
tõendi kätte järgmisel päeval. Ma helistasin majavalitsejale ja ütlesin, et mul
on vaja tõendit - järgmisel päeval pani ta selle mulle postkasti. Ja joosta
kuhugi pole vaja. Tänapäeval lahendatakse kõik probleemid e-posti abil. Tõsi
küll, mina seda kasutada ei oska, aga ka telefoni teel on võimalik kõik
lahendada.
A: - Telefoni teel on kallis.
Mobiilile palju ei helista.
T: - See kõik on jama. Lihtsalt
sulle pole keegi lahti seletanud. Vaat: oletame, et sulle on vaja tõendit.
Helistad majavalitsejale ja ütled oma aadressi ja et sul on vaja tõendit. Ta
ütles – et paneb postkasti. Jätsime hüvasti ja kõik. Selline vestlus kestab
umbes 35 sekundit.
A: - Noh, ja mis siis?
T: - Aga seda, et sina räägid, et
lauatelefonile on odavamad kõned. Aga tegelikult, ei ole. Kui helistate
lauatelefonilt, siis võetakse juba enne vestlust peaaegu pool krooni ja kõneaja
arvutused on väga tihti poole minuti täpsusega. Selle tulemusena maksad ligi
krooni. Noh, ma aga helistan mobiililt ja maksan sellise vestluse eest 50
senti. Ja sina ütled, et kallis!
A: - Sul on tuline õigus! Meie,
pensionärid, kardame alati kõike uut.
T: - Mul ka oli selline juhus.
Veel enne seda, kui nad võtsid tööle majavalitseja. Mäletad, me arutasime
sinuga põhikirjasid? Soovisin saada koopiat meie põhikirjast, esimees aga oli
puhkusel, pidin kuu aega ootama. Nüüd ei ole selliseid probleeme. Juhatus võtab
vastu otsuseid, aga kogu töö teeb majavalitseja.
A: - Teil on vist maja haldamise
leping sõlmitud väikeettevõttega?
T: - Ja siis?
A: - Äkki on suurettevõte parem?
T: - Võib-olla ongi parem. Ainult
et toitu sa eelistad osta turult ja supermarketisse tõttad sa ainult siis, kui
aega tõesti pole. Sest supermarketitel ei ole hinge. Ja turul sa tead kõiki ja
kõik teavad sind. Suhtled kogu aeg ühe ja sama inimesega. Nii on ka
väikefirmades omad võlud. Ja mis vahet, suur või väike, kui tööd teevad sama
standardi järgi. Peaasi, et oleks usaldus inimeste suhtes.
Jah, veel palju uut ja kasulikku on meile juurde tulnud koos
majavalitsejaga. Professionaal on suurepäraselt töötav asjatundja!
juuli 2010
|